Mi is az a prémium linképítés?
A fő működési elv az, hogy a Google találati listáján egyre jobb és jobb helyet kapjon egy oldal, ami a weboldalra mutató linkekkel lehet elérni. A prémium linképítés általában fizetős, tehát ingyenesen, csak szorgalmas munkával nem nagyon működik a dolog.
A módja: Minőségi oldalakra, hírportálokra kihelyezett cikkek jó eséllyel befutók, mivel a Google figyeli ezeket. A rossz minőségű oldalakra írt cikkek azért „hatástalanok”, mert elvesznek a többi jó között. Vagyis ez azt jelenti, hogy törekedni kell a jó oldalak megszerzésére, vagy pedig fizetve a linkelt cikkek kihelyeztetésére.
Az algoritmus akkor tud előrébb helyezni a listában, ha a kulcsszavakra legalább egy cikk íródott, amiben a kulcsszó többször is szerepel. Ezen kívül akkor, ha a témakörben egyező weboldal belinkeli a saját weboldalon található cikket. Ez utóbbi a prémium linképítés.
Amióta a Pingvin algoritmus megváltoztatott mindent, azóta nehezebb a dolgunk, ám annál inkább látszik meg a jó munka minősége. Így tehát aki erőt, energiát és időt fektet be a pénze mellé, az sikereket érhet el. Természetesen ezzel jár az is, hogy a cikkeknek egyre komolyabbnak, hosszabbnak kell lennie. Illetve nagy a verseny a jó honlapokért is.
Abban az esetben, ha valaki egy blogot hoz létre ahol „reklámozza” a saját weboldalát, az nem lesz elég, ugyanis a Google, mint fentebb említettem a jó minőségű oldalakat tudja értékelni. Egy oldal pedig akkor tud az lenni, ha minél több link mutat rá, amihez komolyabb munka kell, mivel a Domain Authority (MOZ) érték növelése nehéz.
A prémium linképítés tehát abban áll meg, hogy az ily módon jól karbantartott oldalakra tesznek ki cikkeket, a megfelelő linkekkel ellátva. Ehhez azonban az kell, hogy a megbízó témaköréhez kapcsolódjon a linkelő oldal témája. Ez nagyon sok jó oldal üzemelését kívánja meg, ami rengeteg munka. Ebből következik, hogy akinek a vállalkozása mellett nincs ideje rá, az pénzért meg tud bízni linképítéssel foglalkozó cégeket, akik rendelkeznek a megfelelő oldalakkal.